Igal ettevõtjal peaks olema veebilehekülg, kust leiab informatsiooni tema toodete ja teenuste kohta. Tihtipeale ei ole aga alustaval ettevõtjal suurt eelarvet, et osta sisse uue kodulehekülje arendus, rääkimata sellest, et kaasata meeskonda professionaalne graafiline disainer, SEO spetsialist või kasutajakogemuse ekspert. Õnneks ei ole ka alati igal alustaval ettevõtjal vaja kohe kaasata erinevaid spetsialiste, sest peamisega saab ise hakkama. Jagame sinuga soovitusi, millele tasub uut kodulehekülge luues mõelda.
1. Veebilehekülg peab olema kasutajasõbralik
Kõige olulisem on see, et sinu veebilehekülg peab olema lihtne ja arusaadav sinu kliendile ja toetama tema probleemi lahendamisel. See tähendab seda, et juba algusest peale tuleb mõelda läbi kogu lehe kasutajamugavus ehk UX ja sisu kliendi vaatest. Hea kasutajakogemusega veebilehekülgi on Eestis palju, näiteks Betsafe, Tele2 iseteenindus, SuperCasino spordiennustusportaal ja Airbnb Eesti veebilehekülg. Häid näiteid leiab ka e-kaubanduse valdkonnast, kus on see lausa kriitilise tähtsusega. Vahet ei ole, mis on valdkond, milles tegutsed, suurepärane kasutajamugavus on oluline igas valdkonnas, sellele peab mõtlema nii väiketootja kui ka näiteks.
UX disaini eesmärgiks on muuta mingisugune teenus või toode kliendi jaoks lihtsaks ja arusaadavaks. Hea kasutajakogemus arvestab lisaks kliendi vajadustele ka äriliste eesmärkide kui ka tehnilise teostusega – oluline on kõigi kolme komponendi vaheline tasakaal. Veebilehe loomise puhul tuleb eesmärgiks võtta see, et leht oleks arusaadav ja lihtne kliendile kasutamiseks. Kasutajamugavuse all tuleb arvestada kliendi teekonnaga veebilehel, erinevate seadmetega, mida kasutatakse (disain erineb seadmetes) kui ka muuga.
2. Mõtle läbi lehe struktuur!
Lehe struktuur peab olema selline, et kliendi jaoks oleks info kiirelt ja lihtsalt leitav. Oluline on, et kodulehekülje külastaja ei peaks suurt vaeva nägema endale vajaliku info otsimisega ja sellele aitab kaasa põhjalikult läbi mõeldud struktuur.
Niisamuti toetab hea lehe struktuur SEO eesmärkide täitmist. Veebilehe struktuuri läbi mõtlemiseks pane kirja, millist infot soovid lehel esitleda ja kas selle info jaoks on vaja eraldi sisulehti.
Seejärel, kui info on koos, struktureeri teemad valdkondade kaupa ja proovi luua arusaadav menüü struktuur. Uuri ka seda, kuidas sinu konkurendid on enda veebilehekülje üles ehitanud ja proovi mõista, mis on nende lahendustes head ja mis mitte nii head.
3. Loo sisu, mis aitab sinu klienti!
Väga paljudel veebilehtedel kui ka e-poodidel ei ole piisavalt sisu, mis vastaks peamistele küsimustele, mis klientidel on tekkinud, või lahendaks nende probleemi. Sisu loome on oluline enda toote ja teenuse müügiks, kliendi usalduse tekitamiseks aga ka SEO eesmärkide täitmiseks. Selleks, et planeerida õige sisu enda veebilehele, tea, mida kliendid otsivad. Seda aitab sul mõista näiteks märksõnade analüüs, mida on võimalik teostada ka ise või tellida professionaalselt SEO spetsialistilt.
Märksõnade analüüsi teostamiseks saab kasutada nii Google otsingutulemustes saadavaid seotud märksõnasid, mida näeb igaüks ja täiesti tasuta, ning võimaluse korral teostada täpsem analüüs tasuliste tööriistade abil.
4. Testi enda lahendust!
Kui sul on kodulehekülg valmis, siis testi seda enda tuttavate peal, kes ei ole olnud arendamisesse kaasatud. Selleks võid anda neile mõne ülesande vajaliku info leidmiseks ja jälgi, kuidas nad sinu veebilehte selleks kasutavad. Jälgimisest kui ka testijate tagasisidest saad teada, mida võiks parandada. Testimiseks piisab, kui kaasad umbes 3-5 inimest, sest nende pealt jooksevad juba peamised vead ilusti välja.
Samuti on olemas erinevad tööriistad, mida lisada enda veebilehele ja millega jälgida veebikülastajate lehe kasutamist. Selliste tööriistade kasutamisel tuleb aga jälgida GDPR nõuandeid.